امضای تفاهم نامه جامع همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

امضای تفاهم نامه جامع همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری
در نشست مشترک مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تفاهم نامه همکاری مشترک میان این دو نهاد امضاء مبادله شد.
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر :  ۱۳۱۹۹۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری،  این تفاهم نامه به منظورهم‌افزایی و استفاده از توانایی‌های دو مجموعه و استفاده از ظرفیت‌های هنری استان در راستای تبیین و ترویج مفاهیم و ارزش‌های دینی و انقلابی، معرفی چهره­ها و جریان­های تاثیرگذار همزمان با هفته وحدت امضاء و مبادله شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری  در نشست با رئیس حوزه هنری که در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه برگزار شد گفت: ایجاد هویت انقلابی مهمترین رسالت حوزه هنری است. حوزه هنری انقلاب اسلامی باید در مسائل اثباتی و هویت اصیل انقلاب اسلامی وارد میدان عمل شود؛ حوزه هنری باید هویت جوان مؤمن انقلابی را پای کار بیاورد.

حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری افزود: امروز ورود هنرمندانه در عرصه طلاق، جمعیت، تحکیم خانواده و روایتگری بحث مقابله با کرونا در استان از ضرورت ها است که حوزه هنری می تواند در این زمینه ها ایفای نقش کند.

وی تشکیل حلقه فکر تولید موضوع در حوزه هنری استان را از ضرورت ها دانست و ادامه داد: هنر باید بر روی اندیشه و تصمیم افراد تأثیر بگذارد و این رسالت امروز حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: بهره گیری از  نقش و جایگاه هنر در معرفی و ترویج اقدامات و مفاهیم ارزشمند والای دینی اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی به اقشار مختلف جامعه، توسعه و ارتقای سطح همکاری­های دو جانبه درجهت اجرای فعالیت­های کلان فرهنگی، هنری، آموزشی و استفاده از ظرفیت بالای تولیدات؛ آثار و برنامه های هنری با نگاه تاثیرگزاری، اثر بخشی و الگو سازی در جامعه  از اهداف این تفاهم نامه همکاری بین دستگاهی است.

حجت اله شیروانی افزود: استان چهارمحال و بختیاری دارای هنرمندان شاخصی در رشته های مختلف هنری است که باید با استفاده از این نخبگان فرهنگی و هنری تلاش کنیم آثار فاخر و بدیعی را در جامعه با الویت مداخله و تاثیر گذاری تولید کنیم.

شیروانی اظهار داشت:  سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی مانند بازوان یک پیکر هستند و تا کنون نیز همکاری های بسیار خوبی با هم دیگر داشته اند. اجر نهادن به هنر فاخر و انقلابی، کشف،پرورش و معرفی استعدادهای هنری  در راستای هنر متعهد و همچنین تلاش برای تبلیغ و ترویج ارزش های  دین مبین اسلام  از اهداف مهم هر دو نهاد فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، تولید فیلم مستند با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی، با محوریت ثبت فعالیت‌های جهادی در استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ائمه جمعه، روحانیون تاثیرگذار با محوریت  و موضوعیت امام محله اولین اقدام عملیاتی تفاهم نامه حوزه هنری و اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی است که به زودی در استان کلید خواهد خورد.

ارسال نظر