موفقیت هنرمند بوکانی در مسابقات کارتون و کاریکاتور پرتغال

موفقیت هنرمند بوکانی در مسابقات کارتون و کاریکاتور پرتغال
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بوکان گفت: «منیره احمدی» هنرمند کاریکاتوریست این شهرستان توانست با درخشش در مسابقات بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کشور پرتغال لوح تقدیر این مسابقه را دریافت کند.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر :  ۱۳۱۶۰۱

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا، منصور احمدی؛ رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بوکان، اظهار داشت: این هنرمند بوکانی در هفتمین دوسالانه مسابقات بین‌المللی کارتون و کاریکاتور پرتغال به عنوان یکی از صاحبان آثار منتخب موفق به دریافت لوح تقدیر این مسابقه شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۶۰ اثر به این جشنواره دو سالانه ارسال شده بود، افزود: این هنرمند بوکانی امسال همچنین گواهی حضور در بین منتخبان جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور برزیل با موضوع «محیط زیست» را نیز توانسته است دریافت کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: هفتمین دوسالانه مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور luis doliveira guimaraes espinhal  پنلا ۲۰۲۰ کشور پرتغال با حضور ۴۸۰ هنرمند شرکت کننده از ۷۴ کشور جهان برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقه با موضوع سلامتی توسط موزه oliveira guimaraes این کشور برگزار شد.

 

 

احمدی اضافه کرد: امسال همچنین سه اثر از این کاریکاتوریست در گالری منتخب بهترین کارتون و کاریکاتور ایران قرار گرفت و یک اثر کارتون وی نیز در کتاب جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کشور پرتغال چاپ شد.

منیره احمدی دارای مدرک کاردانی گرافیک بوده و در زمینه انیمیشن و در حوزه طراحی نیز فعالیت دارد.

آثار هنری احمدی پیش از این نیز در جشنواره‌های بین‌المللی «آیدین دوغان» ترکیه و جشنواره روسیه به بخش نمایشگاه راه یافته و مقام دوم این جشنواره‌ها را نیز از آن خود کرده بود.

احمدی اهل بوکان و تنها بانوی کاریکاتوریست آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

در شهرستان بوکان بیش از ۲۵ کاریکاتوریست مشغول فعالیت‌های هنری هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر