تبلور ظهور در رنگ‌ها و کلمات

تبلور ظهور در رنگ‌ها و کلمات
آخرین اثر از سیدعبداله حاجی سیدحسن هنرمند رشته نقاشی‌خط به انتها رسید .
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر :  ۱۲۴۸۱

 

 

به گزارش خبرنگار سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، تازه‌ترین اثر سیدعبداله حاجی سیدحسن از هنرمند فعال درحوزه هنری با توجه به کلمات و مضمون دعای شریفه ندبه خلق شده است. .

حاجی سیدحسن با اشاره به اینکه در اجرای هنر، هیچ چیز قطعی و از پیش تعیین شده نیست گفت: این اثر با ایجاد بافت با حروف و کلمات و ایجاد تغییرات در شکل عمومی آنها شکل گرفته است، به طوری که ممکن است افراد مختلف برداشت‌های متفاوتی از اثر داشته باشند؛ مانند نگاه کردن به ابرها و اینکه هر فردی ممکن است ابرها را با برداشت ذهنی و شخصی خودش برداشت کند. به نظر من این اثر هم از این امر مستثنی نیست. این هنرمند با اشاره به وقتی که صرف خلق این اثر کرده است، گفت: مدت زمان تکمیل اثر از زمان ایده‌پردازی تا اتمام کار حدود یک سال به طول انجامید .

وی درباره سایر آثار خود و استفاده همزمان از حروف و عناصر گفت: گاهی بهترین آثار خوشنویسی به تنهایی جذابیت ندارند و باید با مواردی مانند تذهیب همراه شوند تا چشم نواز شود. که هم به زیبایی اثر افزوده شود و هم تولید معنا می‌کند .

این هنرمند نقاشی‌خط دلیل به‌کارگیری از حروف مقطعه را اینچنین بیان کرد: این کار برای خلق اثر تجسمی با رویکرد سنتی است که از آن برای شرقی و ایرانی کردن فضا و همچنین بیشتر رنگ‌هایی که مختص دنیای شرق است استفاده می‌شود.

به عقیده حاجی سیدحسن هدف از خلق تابلوی هنری، آرامش روحی است که برای بیننده ایجاد می‌شود تا آن حس در ارتباط با دیگران انتقال یابد و همه به آرامش برسند.

عبداله حاجی سیدحسن هنرمند طراح و گرافیست فعال در حوزه هنری‌، تا کنون در نمایشگاه‌های متعدد و جشنواره‌های مختلفی در تهران و دیگر استان‌ها آثار خود را به نمایش گذاشته است. دریافت جوایز و تقدیرنامه هایی چند از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری همچون: نمایشگاه عصای سفید، جشنواره هنرهای تجسمی مشهد و... در کارنامه هنری او به چشم می‌خورد.

 

 

 

 

ارسال نظر