گالا و «فرشته»/ 1935/ موزه هنر مدرن/ نیویورک
این از جمله تابلوهای متعدد "سالوادوردالی" در طول دهه 1930 است. این نقاشی بر اساس تابلویی از "فرانسوا میله" که ذهن "دالی" را به خود مشغول کرده بود به وجود آمد. نسخه ای از تابلوی میله، با تغییراتی چند، پشت سر گالا (همسر دالی) دیده می شود. گالا رو به روی پیکر دیگری در پیش زمینه، که از پشت سر تصویر شده و احتمالا خودِ اوست، نشسته است. دو تصویر گالا در مقابل هم تا اندازه ای شکل و حالت دو پیکر تابلوی "میله" را تداعی می کنند.
"سالوادور دالی" از شاخص ترین چهره هایی محسوب می شود که گرایش به عالم رویا در آثارشان مشهود است. او در ارائه کمپوزیسیون های تصویری با پیروی از قواعد مرسوم پرسپکتیو تخصص و مهارت داشت.