"قوس پیروزی" نمادی از تصرف روحِ طبیعت

انتخاب این عنوان برای تابلو نشان می دهد "ماگریت" در این کار جوهر درخت و جوهر طبیعت را به تصرف در آورده است، او با درهم آمیختن درخت عظیم با پس زمینه ای پر از برگ در دوردست در حال کشف رمز و رازی در طبیعت است
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر :  ۱۱۸۴۷۰

قوس پیروزی/رنگ و روغن روی بوم/1962

 

انتخاب عنوان "قوس پیروزی" برای این تابلو نشان می دهد "ماگریت" در این کار جوهر درخت و جوهر طبیعت را به تصرف در آورده است، او با درهم آمیختن درخت عظیم با پس زمینه ای پر از برگ در دوردست در حال کشف رمز و رازی در طبیعت است. "مگریت" روح طبیعت را در این تابلو به تصویرکشیده و پیروز شده است. درختی منحنی که نمادی از پیروزی هنرمند در به تصویر کشیدن احوالاتش است.

"رنه مگریت" هنرمند بلژیکی، اشیایی معمول را در زمینه ای غیر معمول به نمایش در می آورد و درک ناظران از واقعیت را به چالش می کشید. فضای سورئال آثارش بر پوسترسازی، هنر تبلیغات و طراحی گرافیک معاصرانش بسیار تاثیرگذار بود.

آثار "مگریت" دوره‌های متفاوتی را نشان می‌دهند؛ در دوره‌ای تصاویری از اشیای سنگ ‌گونه و در دوره‌ای نقاشی‌هایی از اشیایی که در کنارشان واژه‌های ناهمخوان نوشته است. آثار "مگریت" مدام در حال تغییر بوده‌اند و در دوره‌هایی بازگشت‌هایی به دوره های قبلی خود داشته‌است.

تابلوی "قوس پیروزی" دریکی از دوره های حراج کریستیز به قیمت 22 میلیون دلار مبادله شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر