رئیس حوزه هنری:

آثار تولیدی موسیقی در حوزه هنری باید از شأن هنری خود دفاع کنند

آثار تولیدی موسیقی در حوزه هنری باید از شأن هنری خود دفاع کنند
محسن مومنی‌شریف؛ در نشست تخصصی سالانه مسئولان واحد موسیقی مراکز استانی درباره جایگاه موسیقی گفت: متأسفانه ما در این ۴۰ سال مخصوصا از اواخر دهه ۶۰ نتوانستیم در عرصه موسیقی موفق عمل کنیم؛ اما اگر بتوانیم در حوزه هنری بر اساس رسالتمان حرکت کنیم قطعا آثار پرمخاطبی تولید خواهد شد؛ آثاری که باید از شأن هنری خود دفاع کنند.
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر :  ۱۱۸۴۱۰

نشست تخصصی سالانه مسئولان واحد موسیقی مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، برگزار شد.

در این نشست، مومنی شریف به موسیقی انقلاب اسلامی اشاره کرد و عرصه این هنر را برای تولیدات فاخر خالی دانست. وی نسبت به تولیدات موسیقی در حوزه هنری گفت: خدا را شاکریم که جلسه سالانه مسئولان واحد موسیقی برگزار می شود و ما می توانیم به بیان موضوعات و مسائل مختلف پیرامون موضوع موسیقی حوزه هنری بپردازیم. ان‌شاءالله موسیقی در حوزه هنری به جایگاه قابل قبولی برسد و تولیدات شما به عنوان یک شاخص در عرصه موسیقی انقلاب اسلامی مطرح شود.

وی ادامه داد: زمانی که به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه می اندازیم درمی‌یابیم که موسیقی در ابتدای پیروزی انقلاب از جایگاه خوبی برخوردار بود و تولیدات پرمخاطب و اثرگذاری هم منتشر می شد؛ اما در اواخر دهه 60 به‌یک‌باره مسیر موسیقی انقلاب تغییر کرد و از روزهای اوج خود فاصله گرفت. در پیش از انقلاب سینما و موسیقی به دلیل شرایط فرهنگی دوران طاغوت مورد توجه اکثریت مردم نبود اما زمانی که نخستین اثر سینمایی حوزه هنری تولید شد، در مساجد به نمایش درآمد. در حوزه موسیقی نیز در همان سال ها تولیداتی داشتیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت و بر سر زبان ها افتاد. بسیاری از مردم در مراسم بزرگداشت شهدای خود از برخی تولیدات موسیقی حوزه هنری استفاده می کردند و آن را اثری مقدس می دانستند که در مکان های مقدس پخش می شد.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه از اواخر دهه 60 ناگهان به سمت و سوی دیگری رفتیم، تصریح کرد: اگر تولیدات موسیقی حوزه هنری بر اساس ماموریت تعریف شده پیش می‌رفت، امروز وضعیت بسیار بهتری داشتیم. امروز عرصه موسیقی خالی است و ما باید با توان بیشتری وارد این میدان شویم. این آیین‌نامه‌ای که توسط همکاران تنظیم شده است مورد توجه شما قرار بگیرد و بر اساس آن پیش بروید. اگر بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم قطعا به جایگاه خوبی خواهیم رسید. نباید از تولید آثار انقلابی نگران باشیم و تصور کنیم که این تولیدات مخاطب ندارد. اگر گام ها را استوار برداریم، و آثاری فاخر تولید کنیم قطعا مخاطبان زیادی جذب خواهد کرد. شرط تولید اثر در حوزه هنری این است که باید اثر تولید شده از شأن هنری خود دفاع کند. نباید به شعارها بسنده کرد و کار ضعیف منتشر کرد. تولید آثار فاخر بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی قطعا می تواند در جذب مخاطب موفق بر جامعه اثرگذار باشد.

ارسال نظر