کارگاه خوشنویسی حجاب و عفاف در اردبیل برگزار می‌شود

کارگاه خوشنویسی حجاب و عفاف در اردبیل برگزار می‌شود
کارگاه خوشنویسی حجاب و عفاف با عنوان «گوهر ناب» در حوزه هنری استان اردبیل برگزار می‌شود.
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر :  ۱۱۸۳۰۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، حسین آزاد مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان گفت: این ورکشاپ به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف، ساعت 11 روز چهارشنبه 18 تیرماه 1399 در نگارخانه زنده‌یاد دکتر شهرام رضایی برگزار خواهد شد.

حسین آزاد بیان کرد: 21 تیرماه سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است. روزی که دژخیمان رضا خان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند. به همین منظور گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی، از 19 تا 25 تیرماه هر سال به عنوان هفته «حجاب و عفاف» نامگذاری شده است. لذا واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل با برگزاری کارگاه خوشنویسی «گوهر ناب» سعی در فرهنگسازی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دارد.

مسوول واحد هنرهای تجسمی اضافه کرد: با عنایت به اینکه باید برنامه‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرد، این کارگاه به صورت محدود و با حضور ده نفر از خوشنویسان منتخب استان برگزار می‌شود.

آزاد افزود: احادیث، آیات قرآنی و ابیات ادبی مرتبط با حجاب و عفاف موضوعاتی است که خوشنویسان در قالب‌های مختلف خوشنویسی دست به تولید اثر خواهند زد و در پایان برنامه با اهدای لوح از هنرمندان شرکت‌کننده در این ورکشاپ تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر