افتتاح نمایشگاهی از آثار «گری سیمونز» در هنگ کنگ

افتتاح نمایشگاهی از آثار «گری سیمونز» در هنگ کنگ
برپایی نمایشگاه نقاشی «رقص در تاریکی» در گالری «سیمون‌لی» هنگ کنگ
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر :  ۱۱۸۲۶۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، گالری «سیمون‌لی» در هنگ کنگ از ارائه آثار جدید «گری سیمونز» شامل طراحی و نقاشی‌هایی خبر داد‌ که در ادامه روند رمزگشایی این هنرمند از سیاست‌های نژادی و هویت فردی در آمریکا از طریق مشخصه کارهایش؛ طراحی‌های پاک شده، ادامه می‌دهد.

 

 

در این سری جدید ، سیمونز تصاویر به ظاهر خوش منظره‌ای از فانوس دریایی و برج‌های دیدنی را در مقایسه با یکدیگر از لحاظ عملکرد و به عنوان استعاره‌ای از نظارت در ایالات متحده قرار می‌دهد. در ضمن هم‌زمان نمادی از امید و ستم است؛ نوری که از فانوس دریایی تابیده می‌شود به عنوان نقطه ورود و نشانه‌ای از حس امنیت عمل می‌کند، در حالی که برخلاف حالت امیدبخش آن، برج دیده‌بان استعاره‌ای است برای دست قدرتمندی فرای قانون و نمادی آشکار برای سیستم حاکم بر زندان‌های آمریکا.

در حالی که حالت پاک شده در تصاویر، آن‌ها را غم انگیز و نامشخص می‌کند، با این وجود بیننده از دوگانگی آشکار درونی بین نگاه به خانه‌ای نورانی و امیدبخش با تماشای یک برج دیده‌بانی با هدف مراقبت و فشار همه جانبه‌ی مایوس کننده تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این آثار گیرا با تمرکز بر موضوعات عمیقی پیرامون نابرابری قومی - نژادی در ایالات متحده، هنرمند و بیننده را در این مبارزه دخیل می‌سازد.

 

 

این آثار شیوه هر کس را در تلاش برای بازسازی گذشته در حافظه شخصی و جمعی می‌آزماید. «سیمونز» به تلاشی برای پاک‌کردن حافظه شخصی خود و بایگانی تصاویر ذهنی‌اش می‌پردازد ولی در عین حال عدم امکان ریشه‌کن کردن کلیشه‌های نژادی و فرهنگی را از وجدان مشترک ما انسان‌ها نشان می‌دهد. رنگ خاکستری، با ادای احترام زیرکانه به گرهارد ریشتر ، رابرت راوزنبرگ و جاسپر جانسز، نادیده انگاری حضور «سیمونز» در کانون تاریخ هنری است و نوشته‌های گچی پاک شده روی تخته سیاه را که در اولین نقاشی‌های او در دهه 1990 به کار رفته بود ، به یاد می‌آورد. از نظر «سیمونز»، عمل پاک‌کردن به داستان نازیبای اجتماعی و فرهنگی دلالت دارد و وسیله‌ای برای بازگرداندن، بازپس‌گیری و بازسازی تاریخ‌ آفریقایی آمریکایی را فراهم می‌کند. همانطور که در این مجموعه آثار جدید به اثبات رسیده است، تداوم تصویرهای دلهره آور و مالیخولیایی سیمونز و پاک کردن برای از بین بردن کلیشه‌های عمیق ایجاد شده در گذشته کافی نیست.

 

 

«گری سیمونز» در سال 1964 در نیویورک متولد شد و در لس آنجلس و سپس در کالیفرنیا زندگی و کار می‌کند. وی مدرک BFA از دانشکده هنرهای تجسمی در نیویورک در سال 1988 و MFA را از موسسه هنرهای کالیفرنیا در والنسیا در سال 1990 دریافت کرد. سیمونز برای اولین بار هنگامی که کار وی در سال 1993 در دوسالانه Whitney و یک سال بعد در Black Male به نمایش درآمد، مورد توجه عموم قرار گرفت. کارهای وی در دوسالانه‌ها، موزه‌ها و نمایشگاه‌های متعددی شرکت داشته و جوایز مهمی نیز بدست آورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر