ایده‌ی خلاقانه‌ی بازدید از نماشگاه آثار ون‌گوگ در تورنتوی کانادا

ایده‌ی خلاقانه‌ی بازدید از نماشگاه آثار ون‌گوگ در تورنتوی کانادا
در کانادا ترتیبی اتخاذ شده است تا دوستداران هنر بتوانند با حفظ موارد ایمنی و در حین حرکت داخل ماشین آثار ون‌گوگ را مشاهده ‌کنند.
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر :  ۱۱۸۲۴۱

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری، افراد بازدیدکننده در حالی که ماسک می‌‌زنند، نمایشگاهی در حالت غوطه‌وری در آثار ونسان ون‌گوگ را در تورنتوی کانادا تجربه می‌کنند.

 به علت همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از مسئولین برای برگزاری رویدادهای جهانی مجبورند برای رعایت فاصله اجتماعی در برنامه‌نویسی خود تجدید نظر و نوآوری کنند.

 

 

در حالی که برخی موزه‌ها به دلیل وجود این ویروس تاج‌دار مجبور شده‌اند نمایشگاه‌های از قبل برنامه‌ریزی شده را لغو کنند یا به تعویق بیاندازند، برگزارکنندگان نمایشگاه ون‌گوگ در شهر تورنتوی کانادا ایده جدید تماشای نمایشگاه در حین رانندگی را به دوستداران هنر پیشنهاد داده‌اند.

«کوری راس» برگزار کننده این نمایشگاه گفت: "به علت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، باید خلاقانه فکر کنیم."

 

 

از آنجایی که تورنتو؛ بزرگترین شهر کانادا، به تدریج از حالت قرنطینه خارج می‌شود، درهای این نمایشگاه با دو روش برای بازدید در یک انبار بزرگ در تورنتو به روی علاقه‌مندان باز شد: یک روش با رعایت فاصله اجتماعی و روی زمین برای کسانی که ترجیح می‌دهند آثار هنری را با پای پیاده مشاهده کنند و روش دیگر بازدید نشسته افراد در اتومبیل‌هایی که در داخل ساختمان رانده می‌شوند.

مشاهده هنر از داخل خودرو تجربه‌ای بی‌خطر را برای افرادی است که از نظر جسمی ضعیف‌تر و یا از ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند فراهم می‌کند که به گفته برگزارکننده نمایشگاه این یک تجربه منحصر به فرد است.

راس گفت:"شما هرگز تجربه‌ای از این دست در اتومبیل خود نداشته‌اید. احساس شما به گونه‌ای است که ماشین در حال شناور شدن در هنر است."

 

 

این نمایشگاه با همکاری برگزارکنندگان نمایشگاه «ون‌گوگ ، شب پرستار» که سال گذشته در سالن‌های L'Atelier des Lumieres در پاریس برگزار شد و بسیار پرطرفدار بود، برپا شده است.

نمایشگاه تورنتو نیز دارای یک سازه‌ی دیجیتالی مشابه است: آثار نقاش هلندی با کیفیت عالی در دیوارها و کف‌ پیش‌بینی شده است.

این انبار تا حدود 10 اتومبیل را در هر نوبت در نقاط مشخص شده دارد.

 

 

موتور اتومبیل‌ها در حین نمایش آثار هنری که همراه با موسیقی است خاموش می‌شوند. نقاشی‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که مردم بتوانند آنها را از طریق شیشه‌ی جلوی اتومبیل ببینند.

برخی از مردم با گذراندن 35 دقیقه در دنیای پررنگ و جسورانه ون‌گوگ، با فرزندان خود عکس می‌گیرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر