مرمت نادرست یک اثر نقاشی مربوط به قرن هفدهم میلادی

مرمت نادرست یک اثر نقاشی مربوط به قرن هفدهم میلادی
نقاشی‌ای از مریم مقدس مربوط به قرن هفدهم پس از ترمیم توسط بازسازی کننده‌ای ناشی به شکل بدی تغییر یافت.
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر :  ۱۱۰۶۷۶

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری‌، یک مجموعه هنری در اسپانیا مبلغ 1000 پوند برای ترمیم یک تابلوی نقاشی از مریم مقدس پرداخت کرده است که نقاشی اصلی در کنار اثر مرمت شده در تصویر دیده می‌شود.

نقاشی هنرمند مشهور «بارتولومه استبان موریلو» پس از تخریب در هنگام مرمت و بازسازی با مرمت تابلوی نقاشی‌ای از مسیح مقایسه شده است.

این نقاشی قرن هفدهم که تصویری از پاکی جاودانه نام دارد، متعلق به یک کلکسیونر هنری خصوصی در والنسیای اسپانیا است که طبق گفته‌های وی 1200 دلار(حدود 1080 پوند) برای مرمت این اثر به یک ترمیم‌کننده وسایل منزل پرداخت شده.

با این حال، مالک اثر وقتی متوجه شد که اثر نقاشی موریلو از مریم مقدس به شکل دیگری تبدیل شده است خواستار بازگرداندن کار به حالت اولیه خود شد، برای این که مرمت در تلاش دوم وضع وحشتناک‌تری پیدا نکند.

این تصویر به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و مقایسه‌هایی از سوی منتقدان با مرمت بد مشهوری که از تابلوی مسیح در سال 2013 انجام شده بود، صورت گرفته؛ هنگامی که یک پیرزن سالخورده در یکی از شهرهای اسپانیا سعی در بازگرداندن یک نقاشی دیواری از عیسی مسیح با هدف حفظ اثر داشت.

هم اکنون کارشناسان حفاظت در اسپانیا خواستار تشدید قوانین در مورد ترمیم شده‌اند تا افراد از تلاش برای بازگرداندن آثار هنری تاریخی بدون مهارت لازم برای این کار جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: "آیا می توانید تصور کنید که کسی مجاز به فروش دارو بدون مجوز داروساز باشد؟ یا کسی که معمار نیست مجاز به ساختن یک ساختمان باشد؟ "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر