سرپرست جدید حوزه هنری خوزستان معرفی شد

سرپرست جدید حوزه هنری خوزستان معرفی شد
با حضور مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید حوزه هنری خوزستان در اهواز برگزار شد
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر :  ۱۱۰۵۰۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خوزستان ، مجید مصلحی در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید حوزه هنری خوزستان که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد ، اظهار کرد : هدف انقلاب اسلامی ساختن ایرانی مستقل ، آزاد ، برخوردار از ثروت و امنیت ، متدین و بهره مند از اخلاق و معنویت می باشد و این ها همه از پسوند اسلامی انقلاب ایجاد می شود
مدیر کل امور استانها و مجلس حوزه هنری ادامه داد : همه آن چیزی که مربوط به مسائل دنیایی جامعه است مانند عدالت ، امنیت ، رفاه ، ثروت ، برخورداری از آزادی و همه آن‌‌چه که مربوط به مسائل اخروی است مانند رستگاری ، تقوا ، پرهیزگاری ، اخلاق و تکامل معنوی در کلمه اسلامی مندرج است.
وی هداف از تشکیل حوزه هنری را شناخت ، تولید و ابلاغ پیام های انقلاب اسلامی از زبان هنر برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد : برای رسیدن به این اهداف موانعی وجود دارد که اساسا وجود همین موانع به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی می بخشد و نامش جهاد می شود جهاد به معنای جد و جهد همراه با زحمت و چالش با موانع است.
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور موانع را ۲ عامل درونی و بیرونی برشمرد و تشریح کرد : موانع درونی یعنی آن چیزهایی که در خود انسان ها چه تصمیم گیرندگان ، مجریان و چه درون سازمان است؛ ضعف‌های فکری و عقلانی ، راحت طلبی ، آسان گرایی و آسان پنداری گاهی یکی از موانع تحقق اهداف است.
وی عوامل بیرونی را همه کسانی که از هنر انقلاب و هدف‌های آن متضرر می شوند یا نمی دانند تاثیر تصیمات آن‌ها روی کار ما چیست ، دانست و ابراز کرد : باید روی موانع بیرونی کار کرد و با تلاش و مجاهدت مجدانه و پیگیر به فکر نظرسازی برای اصلاح امور در حوزه فرهنگ و هنر باشیم که علم یکی از این محورهای اصلی است
وی بیان کرد : یک بخش مهم کار فرهنگی کار دینی و مساله تدین است و باید در حد وسع و امکان رعایت دینی را داشته باشیم که خودش مایه توجهات الهی است.
مصلحی با تاکید براینکه باید مدیریت خود را مدیریت و فعالیت کار و عمل تعریف کرد که معنای کارآمدی است ، یادآور شد : یکی از عامل موثر کارآمدی مشخص کردن اصول است و نباید از اصول خود به نام فکرپردازی و اندیشه پردازی از اصول انحراف نشود؛ عامل دیگر کارآمدی این است که عناصر نزدیک به خودتان که بازوهای اصلی شما هستند از افرادی انتخاب شود که به اهداف شما اعتقاد باشند و کار را بشناسند.
مدیر کل امور استان‌ها و امور مجلس حوزه هنری عامل موثر دیگری کارآمدی را زیرنظر داشتن دائمی مدیران ، کارشناسان و زیرمجموعه عنوان کرد و افزود : باید برای هربخش براساس چارت تشکیلاتی نیروی کارآمد آن بخش و یک جانشین تربیت کرد؛ توسعه پرداخت ها ، رفاه و امنیت شغلی و همچنین نوسازی و تامین تجهیزات ابزار عوامل دیگر کارآمدی هستند.
وی در ادامه به مساله عدالت پروری پرداخت و اظهار کرد : یکی از مصادیق عدالت پروری ، قانون گرایی است و در برابر باطل خوب است یک نظر واحد داشته باشیم چراکه نظر متفاوت دادن خلاف عدالت است
وی با اشاره به اینکه مدیر باید پدرانه و برادرانه رفتار کند و نیروی خودش را رها نکند ، عنوان کرد : استخدام ، جذب ، رسمی کردن بدون مجوز ، الویت دادن به آشنا و فامیل و پرداخت های نادرست از مصادیق بی عدالتی می تواند باشد
مدیرکل امور استان‌ها و امور مجلس حوزه هنری کشور با تاکید براینکه مدیر و کارکنان در حوزه هنری باید شعار خودشان را امانت‌داری و درست‌کاری قرار بدهد ، خاطرنشان کرد : از جمله

مصادیق امانت ، رعایت الویت ها و هزینه کردن براین اساس است اما گاهی هزینه درست ولی اولویت نمی باشد
وی اضافه کرد : مدیران ابتدا باید به خداوند و وجدان خود و سپس در مقابل قانون ، دیوان محاسبات و مدیران بالادستی پاسخگو باشند.
در ادامه این مراسم سینا دلشادی سرپرست جدید حوزه هنری خوزستان، با بیان اینکه خوزستان پایتخت هنر و ادبیات دفاع مقدس کشور است، تاکید کرد : حوزه‌ی هنری خورستان باید از سویی مرکز جامع آمار و اطلاعات آثار و تولیدات فاخر هنری با مضمون دفاع مقدس‌ باشد و از سویی دیگر تبدیل به یک پایگاهِ فکری و عملیاتی، در حوزه‌ی دفاع مقدس شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام طباطبایی و با اشاره به فراز ابتدایی آیه ۱۰۳ سوره آل عمران اظهار کرد : در تفاسیری که ذیل این بخش از آیه وجود دارد و به ویژه در کلام امام خامنه ای که چندین بار تفسیری از این آیه فرموده‌اند، تاکید شده است که باید بین مسلمین وحدت ایجاد شود و حتی در اعتصام و چنگ زدن به ریسمان الهی هم همه با هم چنگ بزنیم چراکه حتّی اعتصام به حبل‌الّله هم اگر به صورت انفرادی باشد اثر چندانی نخواهد داشت.
وی ادامه داد : آنچه که امروز جامعه‌ی ما بیش از هر زمان به آن نیاز دارد وحدت و پرهیز از تفرقه و در واقع تقویت فرهنگِ کار جمعی و گروهی و به بیانی دیگر جبهه‌ای و شبکه‌ای کار کردن برای اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی است و حوزه‌ی هنری می‌تواند عهده‌دار چنین نقشی در جبهه‌ی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی شود.
دلشادی با عنوان اینکه در جای دیگری به استناد فرمایش حضرت آقا قرآن ما را در صورت تفرقه، تهدید کرده است، تشریح کرد : اگر اتّحاد و هم‌بستگی خودمان را از دست بدهیم آبرو، هویت و قدرت ما نابود خواهد شد اگر این سه مورد را می خواهیم در سایه همدلی ، هم‌بستگی و پرهیز از تفرقه به دست می آید و این همان پیام والایی‌ست که رسول گرامی اسلام چهارده قرن پیش برای ما به ارمغان آورد و خط بطلان بر قبیله‌گرایی و عشیره‌گرایی کشید و به جای برتری نژاد و طایفه ملاک برتری و کرامت بر اساس تقوای الهی را مطرح فرمودند.
وی در ادامه با اشاره به سخنان ریاست حوزه هنری کشور_ آقای مؤمنی شریف_در سخنرانی ابتدای سال جدید(۱۳۹۹)خود در خصوص زندگی‌ِ مجاهدانه ابراز کرد: یکی از عرصه های تحقّق و تجلّی زندگی مجاهدانه، عرصه فرهنگ و هنر است و خط مقدم جبهه‌ی جهاد در عرصه‌ی فرهنگ و هنر ، حوزه هنری انقلاب اسلامی است و در عین حال حوزه‌ی هنری در سنگرهای خط مقدم این جبهه آرایش نبرد گرفته است.
وی ادامه داد: ما می‌توانیم با این مقوله یک برخورد شعاری کنیم و یا اینکه آن را به عنوان یک اعتقاد و باور بپذیریم که ما برای احیا ارزش های و احیای هنر ولایی و انقلابی در خط مقدم هستیم و در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد(فرهنگ و هنر) مستقر شده‌ایم.

سرپرست حوزه هنری خوزستان مؤکدا عرصه‌ی امروز مجاهدت‌ها را عرصه‌ی فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: برای بنده بسیار خوشایند است که در سرزمینی خدمت کنم که منتسب به شهدای عزیز ما است؛ با افتخار این مسئولیت را تا هر زمانی که صلاح است در پایتخت دفاع مقدس خدمت کنم ، پذیرفتم.
وی با تاکید براینکه حق خوزستان جایگاهی والاتر از شرایط فعلی است، تصریح کرد:
من معتقدم حوزه هنری خوزستان این ظرفیت و استعدادها را دارد که به جز ماموریت‌هایی که به آن محوّل شده، نقش ستادی را در حوزه‌ی هنر و ادبیات دفاع مقدس کشور ایفا نماید.
وی در ادامه تاکید کرد : حوزه هنری خوزستان باید پایگاه و مرکز جامع آمار و اطلاعات دفاع مقدس باشد و همچنین باید پایگاهِ فکری و عملیاتی هنر دفاع مقدس شود؛ امیدوارم روزی برسد که وقتی هر هنرمندی در هر جای این
سرزمین بنا دارد تولیدی با موضوع دفاع مقدس داشته باشد بخشی از ذهنش معطوف به حوزه هنری خوزستان شود و ما برای او خوراک فکری لازم را داشته باشیم.
سینا دلشادی معاون اجرایی امور استان ها و مجلس حوزه هنری کشور و سرپرست حوزه هنری خورستان در ادامه به تولیدات پراکنده و پرشمار در حوزه دفاع مقدس در همه استان ها و در تمام رشته‌های هنری اشاره کرد و گفت:
ما می توانیم این تولیدات و اطلاعات پراکنده را با همکاری استان ها جمع آوری کنیم و بانک اطلاعات غنی از تولیدات فاخر دفاع مقدس در خوزستان داشته باشیم.
وی افزود : این کار به این منظور انجام می شود که هم استان ها را تقویت کنیم و هم اینکه همواره خودمان دستمان پر از تولیدات فاخر هنریِ واجد ارزشهای دفاعی و انقلابی باشد.
دلشادی با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس تاکید کرد: باید از همین امروز متمرکز شویم تا تولیدات فاخر را شناسایی و معرفی کنیم و این اندیشه‌ی درخشان را بیش از پیش نشر بدهیم هرچند که زمان زیادی هم نداریم.


وی در پایان با بیان اینکه کلام محوری سخنان حضرت آقا در سالروز رحلت امام (ره) در خصوص تحول خواهی تحول آفرینی و تحول انگیزی بود ، یاد آور شد: الگویی در حوزه هنری کشور توسط اداره کل استان‌ها بنام الگوی ارزش آفرینی و تحول خواهی مراکز استانی طراحی شده است که اگر ما به همان منوال عمل کنیم تثبیت، توسعه و تعالی مراکز استانی را به دنبال خواهد داشت و به آن جایگاه شایسته و بایسته خواهد رسید ان‌شاءالله.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی رئیس سابق حوزه هنری خوزستان با تاکید براینکه بزرگ‌ترین توفیق خود را در همه عمر خدمت به مکتب عاشورایی امام حسین (ع) می‌دانم ، گفت : توجه به چهره های شاخص دوران انقلاب و دفاع مقدس و معرفی آنها محور بیشترین تولیدات حوزه هنری بود .
وی با اشاره به برخی از فعالیت های خویش در دوران مدیریت در بخش های فرهنگی ، اجرائی و عمرانی و تقدیر از همراهی و تعامل برخی مدیران استانی اظهار کرد :خوزستان مهد فرهنگ مقاومت و پایداری است و خدمت به مردم شریف و نجیب آن افتخاری بزرگ و به همان اندازه مسئولیتی سنگین است.
وی تلاش برای ارتقاء شاخص های مختلف فرهنگ و هنر انقلاب و قرار دادن حوزه هنری خوزستان در شمار حوزه های موفق و ممتاز کشور را یکی از درخشان ترین بخش های خدمت خود در دوران ریاست حوزه هنری خوزستان دانست و تصریح کرد : این امر با حمایت و همدلی همکاران و هنرمندان و اهالی رسانه استان رقم خورد.
طباطبایی به تولید چندین فیلم و نمایش و چاپ بیش از ۱۰ کتاب و برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان با موضوع ادبیات پایداری و فرهنگ مقاومت اشاره کرد و افزود : اولین همایش استان‌های مرزی درگیر جنگ کشور با موضوع ادبیات پایداری و فرهنگ مقاومت در این دوران به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان برگزار شد.
وی ادامه داد : توجه به چهره های شاخص دوران انقلاب و دفاع مقدس و معرفی آنها در قالب کتاب ، تولید نمایش ، فیلم ،آثار ادبی ، تجسمی و برگزاری شب های خاطره دفاع مقدس بیشترین سهم را در تولیدات حوزه هنری به خود اختصاص داده است.
رئیس سابق حوزه هنری خوزستان اضافه کرد : پس از آن تولید یک آلبوم اختصاصی موسیقی باعنوان (ایران) که همه اشعار آن با موضوع مقاومت ، پایداری ، شهادت ، وطن پرستی و ولایتمداری است برای اولین بار در کشور قابل توجه است.
وی با بیان اینکه در حوزه موسیقی در کمتر از سه سال با اعتبارات اندک ۶ آلبوم موسیقی فولکلور بختیاری ، شوشتری و فارسی تولید شد ، تشریح کرد : تولید سرودهای فارسی ، عربی بختیاری و برگزاری همایش های موسیقی عربی و بختیاری
و فارسی و دیگر اقوام باموضوع وحدت و همدلی و تقویت اشتراکات فرهنگی و اعتقادی همه اقوام که از شبکه های استانی و کشوری پخش شدند در دستور کار قرار گرفت نیز بخش دیگری از فعالیت های این عرصه بشمار میرود.
وی با تاکید براینکه بزرگترین توفیق خود را در همه عمر نوکری و خدمت به مکتب عاشورایی حضرت امام حسین علیه السلام میدانم ، بیان کرد : در همین رابطه برگزاری شکوهمند و کم نظیر سه دوره همایش بین المللی روایت راهیان(تعزیه و نقالی و پرده خوانی در پیاده روی اربعین) که تحسین همگان را برانگیخت و دبیرخانه این همایش به حوزه هنری استان خوزستان واگذار شد به عنوان سند دیگری از ابراز ارادت و سرسپردگی خود و همه هنرمندان و مردم ولایتمدار و عاشورایی خوزستان در این استان به آستان مقدس سیدالشهداء می توان یاد کرد.
طباطبائی به شهادت غرورآفرین اما غریبانه و مظلومانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدشان در فرودگاه بغداد و شهدای مظلوم حادثه تروریستی شهریور اهواز به برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و هنری و تولیدات ادبی و تجسمی و فیلم در اهواز و دیگر شهرهای استان توسط حوزه هنری اشاره کرد و گفت : اولین شب شعر با موضوع شهادت سردار سلیمانی را حوزه هنری خوزستان در شهرستان رامهرمز با عنوان شب شعر سردار مهربانی با حضور با شکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار کرد .
وی افزود : برگزاری این مراسم ، بیانگر عمق ارادت و توجه به مبانی فکری و اعتقادی انقلاب و جبهه مقاومت است.
رئیس سابق حوزه هنری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن سپاس از اعتماد ریاست عالی حوزه هنری کشور دکتر مومنی شریف و مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری کشور در واگذاری مسئولیت و حمایت های بی دریغ آن ها ، ابراز کرد :
خدمت در این نهاد مقدس و انقلابی که مدیران ارشد آن بی تردید از اعتقادی ترین و مخلص ترین نیروهای فرهنگی جبهه انقلاب هستند توفیقی بزرگ است که در هر مسئولیتی به عنوان یک سرباز کوچک همه تلاشم را برای انجام وظیفه به بهترین نحو به کار گرفته و خواهم گرفت و غیر از رضای الهی و جامه عمل پوشیدن به منویات امام راحل عظیم الشأن و رهبری معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) و تحقق مطالبات مدیران بالادستی و استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان متعهد در همین چارچوب هدفی نخواهم داشت.
گفتنی است ، در پایان این مراسم با اهدای هدایا و لوح سپاس با امضای کارکنان حوزه هنری خوزستان به نشانه سپاسگزاری از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین طباطبائی تقدیر به عمل آمد و سینا دلشادی به عنوان سرپرست جدید حوزه هنری استان معرفی شد.

ارسال نظر