تجلیل رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از شاعر سرود ولایت ۹۸

تجلیل رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از شاعر سرود ولایت ۹۸
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از شاعر سرود دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری تجلیل کرد.
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر :  ۱۱۰۴۲۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی صبح امروز از ابراهیم قبله آرباطان از شعرای به نام آذربایجان به جهت سرودن شعر ولایت ۹۸ تجلیل و قدردانی کرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن قدردانی از این شاعر استان ادامه داد: این نهاد فرهنگی طبق روال سال های گذشته، همزمان با دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 29 بهمن سال 1356، جهت تولید و نشر سرود ولایت اقدام کرد که در این راستا 34 شعر به دبیرخانه مستقر در حوزه هنری استان ارسال شد.

وی افزود: در نهایت، شعر شاعر انقلابی تبریز، ابراهیم قبله آرباطان انتخاب و توسط گروه بین المللی طارق تبریز آهنگ گذاری شد که این سرود پس از ضبط و تکثیر در میان اقشار مردمی توزیع می شود.

بلاغی با بیان اینکه این سرود شامل محتوایی چون اعلام بیعت مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، وحدت ملی و انتخابات است، ادامه داد: این سرود از نظر محتوایی، با توجه به اقتضائات و جریانات روزمره نگارش شده بود که مورد توجه مردم آذربایجان قرار گرفت.

وی در پایان بر لزوم تشکیل اتاق فکر شاعران در استان تأکید کرد و گفت: با تشکیل این اتاق فکر، می‌توان اقدامات بسزایی در خصوص اقتضائات روز صورت داد.

ارسال نظر