بازآفرینی آثار معروف هنری دنیا به سبک نقطه‌چینی(پوینتیلیسم)

بازآفرینی آثار معروف هنری دنیا به سبک نقطه‌چینی(پوینتیلیسم)
اریک جنسن، هنرمند ناشنوای امریکایی، آثار هنری خود را با دکمه های بازیافتی صفحه کلیدهای از کار افتاده به نمایش گذاشت
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر :  ۱۱۰۰۹۲

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا؛ یک هنرمند ناشنوای آمریکایی با کنار هم قرار دادن دکمه‌های بازیافتی از صفحه‌کلیدهای قدیمی و از کار افتاده، آثار معروف هنری را بازآفرینی می‌کند. بازیافت دکمه‌ها از صفحه‌کلیدهای دورانداخته شده، بخشی از کار اریک جنسن(Erik Jensen) است. این هنرمند خلاق دکمه‌ها را از صفحه کلیدها جدا کرده و آن‌ها را به آثار هنری پیکسلی تبدیل می‌کند. در یک اثر جنسن حتی ممکن است از ۴۰ هزار دکمه استفاده شده باشد که برای تامین آن به حدود ۴۶۰ صفحه کلید نیاز است.

تکنیک جنسن شبیه به سبک پوینتیلیسم یا نقطه‌چینی است که در دهه ۱۸۸۰ میلادی با اقبال عمومی روبه‌رو شد با این تفاوت که جنسن در کارش برای تصویرسازی به جای رنگ و نقطه از کلیدهای مربعی استفاده می‌کند. وی تاکنون با همین تکنیک آثار هنری معروفی چون دختری با گوشواره مروارید(یوهانس ورمیر)، شب پرستاره(ونسان ون‌گوگ) و مونالیزا(لئوناردو داوینچی) را بازآفرینی کرده است.

این هنرمند ناشنوا پیش از شروع هر طرح، از برنامه‌های کامپیوتری مختلف برای پیکسلی کردن تصویر مورد نظر خود استفاده می‌کند. پیکسلی کردن دیجیتالی دقیق نیست اما به وی در اندازه‌گیری‌ درست کمک می‌کند. استفاده از این تکنیک در خلق آثار هنری فرآیندی زمان بر بوده و مستلزم جابه جا کردن مداوم دکمه‌هاست تا سایه‌ یا شفافیت مورد نظر حاصل شود. کنار هم گذاشتن دکمه‌ها می‌تواند مثل چیدن پازلی هزار تکه طولانی و خسته کننده باشد.

به استناد آمار منتشر شده در صفحه اینستاگرام این هنرمند خلاق، وی تاکنون در آثار خود در مجموع از ۳۵۰ هزار دکمه صفحه کلید استفاده کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر