وینسنت ون گوگ(Vincent van Gogh)

هشت متخصص از آثار مورد علاقه خود در نقاشی های ون گوگ پرده برمی دارند(ششمین تابلو)

هشت متخصص از آثار مورد علاقه خود در نقاشی های ون گوگ پرده برمی دارند(ششمین تابلو)
بهترین نقاشی ون گوگ کدام است؟ هشت متخصص از آثار مورد علاقه خود - بین آثار ون گوگ - پرده برمی دارند.
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر :  ۱۰۹۸۹۱

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به نقل از سایت  artnews ؛ زندگی و کار وینسنت ون گوگ مدتهاست که مورد توجه علاقه مندان به هنر قرار گرفته است؛ با کتاب، فیلم و اخیراً از طریق تجربیات و نظر کارشناسان نسبت به نقاشی های این هنرمند هلندی. مناظر رویایی در نقاشی های ون گوگ توجه بسیاری از جمعیت هنردوست در موسسات هنری در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. همین امر سبب شد تا artnews برای بررسی برخی از برجسته ترین آثار هنری وی از هشت متخصص آثار ون گوگ از مؤسساتی در سراسر جهان - از جمله موزه ون گوگ در آمستردام و گالری ملی لندن - درخواست کند تا درباره نقاشی های مورد علاقه خود از این هنرمند صحبت کنند. پاسخ های آنان بینشی در مورد سبک نمادین ون گوگ ارائه می دهد.

نظر جیل شاو، مجری ارشد هنرهای اروپایی سال های 1950-1850 از انستیتوی هنر دیترویت

این انتخاب بین نقاشی های هنری و نفیس ون گوگ بر اساس علاقه و یک چالشی باورنکردنی است. استعداد وی در رنگ آمیزی به خصوص در اواخر دوران کار حرفه ای وی بسیار قابل توجه است. ون گوگ 40 پرتره از خود کشید، اما این پرتره نشانگر تعامل وی با هنرمندان آوانگارد در پاریس است. ترسیم شبکه ای از رنگ های آبی، سبز، صورتی و زرد؛ و نشانه هایی به رنگ قهوه ای که با نزدیک شدن آن به چشم قابلیت وضوح پیدا می کنند باعث شده است که این نقاشی از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

هنگامی که مؤسسه هنر دیترویت آن را در سال 1922 خریداری کرد این نخستین نقاشی ون گوگ بود که توسط یک موزه عمومی آمریکایی خریداری می شد. موزه هنر دیترویت قصد دارد در سال 2022 صدمین سالگرد این رویداد مهم را جشن بگیرد.

 

وینسنت ون گوگ / خود پرتره / رنگ و روغن روی چوب / 1887

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر