خلیج فارس، نفت و دغدغه های مونیرا ال قدیری

خلیج فارس، نفت و دغدغه های مونیرا ال قدیری
"مونیرا ال قدیری" Monira Al Qadiri متولد سال 1983، هنرمند تجسمی کویتی است که در سنگال متولد شده و در ژاپن تحصیل کرده است.
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر :  ۱۰۹۸۱۸

مونیکا ال قدیری در کارگاهش

 

"مونیرا ال قدیری" Monira Al Qadiri  متولد سال 1983، هنرمند تجسمی کویتی است که در سنگال متولد شده و در ژاپن تحصیل کرده است. وی در زمینه هنر اجرا و چیدمان و مجسمه سازی فعالیت می کند. در سال 2010 ، دررشته هنر بین رسانه ای از دانشگاه هنر توکیو ، مدرک دکترایش را گرفت. پروژه نهایی او بررسی زیبایی شناسی "غم و اندوه" در خاورمیانه است که ناشی از شعر ، موسیقی ، هنر و آداب مذهبی می باشد.  آثار او به بررسی هویت های غیر متعارف جنسیتی ، خرده فرهنگ ها و آینده های احتمالی آنها و همچنین میراث فساد می پردازد. وی هم اکنون در برلین زندگی و کار می کند.

"ال قدیری" تا کنون نمایشگاه هایی درلبنان، پاکستان، امارات متحده عربی، آلمان، لهستان، ژاپن، روسیه، فرانسه و شارجه داشته است.

 

امپراتوری رنگ /2018 / فوم، ماسه، آکریلیک

 

این مجسمه مصنوعی یک صدف است که رنگ بنفش خاصی تولید می کند و به بنفش سلطنتی نیز معروف است. همچنین رنگ بنفش در صنعت نفت مدرن رنگ خطر شناخته می شود. هنرمند این رنگ را به عنوان یک سیگنال هشدار دهنده برای واکنش در برابر ناآرامی های سیاسی فعلی و بلایای زیست محیطی می بیند.

 

مکان مقدس/ چیدمان مجسمه و فیلم/ 2020

 

خدمات/ 2019/ پاچه چاپی، شبکه های سیم، صابون های مشکی

 

فناوری بیگانه/ 2014 تا 2019/ فایبرگلاس و رنگ خودرو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر