«دلبری برگزیده‌ام که مپرس» منتشر شد

«دلبری برگزیده‌ام که مپرس» منتشر شد
یادداشتی درباره تازه‌ترین کتاب مهران حسینی به قلم خودش
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۲
کد خبر :  ۱۰۹۷۱۱

 

به لطف خداوند عشق بعد از گذشت چند سال از رفت و برگشت طرح اولیه و معطلی‌های مرسوم بابت مجوز و مکاتبات اداری و کاغذبازی که اگر اغراق نکنیم، به اندازه‌ فرآیند وام ازدواج سخت و طاقت‌فرساست، بالاخره مجموعه شعر طنز «دلبری برگزیده‌ام که مپرس!» با موضوع ازدواج و تاهل و وضعیت خطیر همسرداری توسط نشر سوره‌ مهر منتشر شده‌است. در این مجموعه که تولید مشترک استان قزوین و طنزپردازان خوش سابقه‌ کشور محسوب می‌شود، اشعاری از طنزپردازان خوب استان قزوین با همتایان کشوری‌شان به احسن وجه در هم آمیخته و در قامت رعنایی یک کتاب(البته در قطع رقعی!) عرض اندام می‌کند.

سبب پیشنهاد طرح چنین مجموعه‌ای البته به نظرم نباید چندان پوشیده باشد. چرا که پاسخ به نیاز ازدواج و تشکیل خانواده برای هر جوان دم بختی  از اوجب واجبات است، و کیست که نداند در شرایط فعلی عسرت این عمل تا چه حد است؟! فی‌الواقع این روزها با این آتش بازی اقتصادی که به راه افتاده می‌توان گفت «از مغز جوانان وطن شعله دمیده!»،  به عبارت ساده «گنده‌ترهاش توش موندن!» چه رسد به این نسل بی‌نوای تازه به عرصه رسیده که یک سری دهه شصتی سوخته‌ی‌ جزغالِ نیمه‌ی گمشده نیافته را هم جلوتر از خود دارند هنوز! از این‌رو گرچه با کار فرهنگی شکم هیچ عائله‌ای سیر نمی‌شود، ولی در بساط ما اهالی ادبیات طنز، چیزی بیشتر از شعر طنز پیدا نمی‌شد و البته همان دارایی ناچیز را هم در طبق اخلاص گذاشتیم تا بلکه در بین متولیان امر گوش شنوایی پیدا شود و فکری به حال این پدیده‌ دراماتیک بکنند.

علی‌ایّ‌حال و من‌حیث‌المجموع از این مجموعه با وجود کاستی‌های بسیار تاحدودی رضایت خاطر دارم و به نظرم برای شروع می‌شود رویش حساب کرد. چه اینکه شاید در آتیه دور یا نزدیک یکی پیدا بشود که کله‌اش به سیاق این حقیر بوی قرمه‌سبزی بدهد و گردآوری و چاپ ادوار بعدی این مجموعه را تداوم ببخشد و خطاهای کار را از این‌که هست کمتر کند.

در پایان می‌خواهم به نوبه خود از یکایک دوستان فهیم و فرهیخته و طنازم که از گوشه گوشه مملکت به مدد من آمدند و اشعار زیبای‌شان را فرستادند، به خاطر همراهی در این مجموعه طنز تشکر کنم. همین طور از طنزپردازان هم‌استانی خودم در قزوین نیز کمال سپاس را دارم. و در نهایت از مسئولین امر در حوزه هنری قزوین، دفتر طنز حوزه هنری مرکز و انتشارات سوره مهر نیز به خاطر پیگیری‌ و انتشار این مجموعه قدردانی و تشکر می‌نمایم. امید دارم نتیجه کار به خیر بیانجامد و به زودی همه جوانان را مشغول امر خیر ببینم.

مهران حسینی – دفتر طنز حوزه هنری

ارسال نظر