پوستر سال 1923 میلادی باهاوس، اثر "یوست شمید" عناصری از دِاستیل و ساختارگرایی را در خود دارد
آلمان دهه بیست میلادی نقش عمده ای در تحول و دگرگونی طراحی گرافیک سده بیستم داشت. در این میان "والتر گروپیوس" معمار نقش بسیار ارزنده ای ایفا کرد. در سال 1919 میلادی "گرانددوک وایمار" از وی خواست آکادمی هنر محلی را با مدرسه هنرها و صنایع تلقیق کند. موسسه جدید "دس استاتلیچه باهاوس وایمار" به اختصار "باهاوس" خوانده شد.
در سال 1925، به دلیل تغییر اوضاع سیاسی وایمار، باهاوس به شهر صنعتی دسائو انتقال یافت. ساختمانی که "گروپیوس" برای این مدرسه طراحی کرد، از آثار کلاسیک سده بیستم شد.
طرح جلد اثر لازلیو موهولی ناگی برای یکی از کتب باهاوس
"والتر گروپیوس" برخی از بهترین و خلاق ترین مغزهای متفکر آن زمان را در این مدرسه به خدمت گرفت؛ از جمله "پل کلی"، "واسیلی کاندینسکی"، "لیونل فاینینگر"، "یوهانس ایتن"، "اسکار شلمر"، "لازلیو موهولی ناگی"، "یوزف آلبرز"، "مارسل بروئر" و "هربرت بایر".
"گروپیوس" همچنین اساتیدی را از بین جنبش های برجسته ی آوانگارد و برای تدریس پاره وقت به این مدرسه دعوت کرد.
استادان باهاوس برای عملی کردن نظریه های خود کتب، پوسترها، کاتولوگ ها، نمایشگاه ها و حروف چاپی نوآورانه ای را پدید آوردند. افزون بر آن مجموعه آثاری را با نام "باهاوس بوشر" پدید آوردند.
مُهر باهاوس، طراحی "اسکار شلمر" در سال 1922 میلادی
"گروپیوس" در سال 1928 میلادی از مدیریت این مدرسه کناره گرفت و "هانس مِیر" جانشین او شد. "مِیر" نیز دو سال بعد جای خود را به "لودویگ میس فن در روهه" داد.
بار دیگر شرایط نابسامان سیاسی باعث تجدید مکان های باهاوس شد و مسئولین آن در سال 1932 میلادی دفاتر موقتی در برلین دایر کردند. متاسفانه برنامه باهاوس تهدیدی برای حزب نازی تلقی شد و این مدرسه در سال 1933 میلادی تعطیل شد.