اخبار فضای مجازی را با وایتکس ضدعفونی کنیم

اخبار فضای مجازی را با وایتکس ضدعفونی کنیم
گفتگو با گیتی صفرزاده
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
کد خبر :  ۱۰۸۷۱۹

 

گیتی صفرزاده متولد مردادماه ۱۳۵۰ است. تحصیلاتش را در دو رشته ادبیات نمایشی و جامعه شناسی ادامه داده و از بین کارهای مطبوعاتی که انجام داده طولانی‌ترینش سردبیری نشریه ماهنامه گل آقا بوده است. در حوزه نمایشنامه رادیویی و فیلمنامه هم فعال بوده و داور جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم کمدی گل آقا، طنزمکتوب حوزه هنری، سفرنامه نویسی ناصرخسرو و داستان طنز اصفهان بوده است.

صفرزاده در نشریات مختلفی مقاله نوشته و آثارش در حیطه کتاب شامل یک مجموعه برای نوجوانان به اسم چگونه ترنج دانشمند شد و دو رمان در حوزه بزرگسال است، با نامهای کوچه‌ پاریس که توسط نشر قطره چاپ شده‌است و یک روز بلند طولانی که سال گذشته در مجموعه داستانهای ایرانی ققنوس(هیلا) چاپ شد.

او جزو گروه مروجان کتابخوانی است و کارگاه‌هایی هم در این زمینه دارد.

 

- پیشنهاد و توصیه‌ شما به عموم مردم در خصوص بیماری کرونا چیست؟

 

راستش من برای دیگران نمی‌توانم نسخه بپیچم، نسخه‌ای که برای خودم در رابطه با کرونا پیچیده‌ام، زندگی کردن با آن است. لابد منظورم از زندگی کردن، فقط نفس کشیدن نیست، ولی بازهم لابد اشاره به این دارد که از نگرانی کرونا، پیش از مردن، مرده نباشیم! این حرف بغرنج را بخواهم ترجمه کنم می‌شود اینکه راه‌های زندگی کردن در این شرایط را تجربه می‌کنم، که خالی از لطف نیست.

 

- چگونه در چنین شرایطی می‌توان هم احتیاط کرد و مراقبت ویژه داشت و هم امیدوار بود؟

 

خدایی این یکی سوال درست و حسابی احتیاج به نسخه دارد! روزی سه بار دست و روحتان را بشویید، اخبار فضای مجازی را با وایتکس ضدعفونی کنید، ویتامین را با کتاب نوش جان کنید و قرقره حرکات موزون را هم فراموش نکنید!

 

- پیشنهادهای شما برای ایام خانه‌نشینی و قرنطینه چیست؟

 

فکر کنم کارهای مفید هرکس بیشتر بستگی به علایق هرکس دارد، از باغبانی گرفته تا سرگرمی و بازی با افراد خانواده. اما چیزی که خودم خیلی دوست دارم، ثبت لحظات و خاطرات و کارهای این روزهاست، هم به خودمان کمک می کند هم دیگران.

 

- چه کتاب‌هایی را برای مطالعه در ایام خانه نشینی پیشنهاد می‌کنید؟

 

دنیای کوچک دن کامیلو نوشته گوارسکی. اگر هم بچه‌ دارید و می‌خواهید همراه او کتاب بخواند و بخندید کتاب آموزش‌های داستان نویسی مامان پیچ برای هیچ.

 

-  لطفا اگر آثاری با این موضوع دارید ارائه بفرمایید.

 

در ایام غیر کرونایی کارگاه‌های کتابخوانی داشتم. حالا که کرونا بساط دورهمی را تعطیل کرده، در ایام عید قصد دارم فایل‌های صوتی منتشر کنم که هم به کتاب ربط دارد، هم به کرونا و هم به تغییرات این روزها. دوست داشتید سری به آن بزنید.

 

با سپاس از شما

دفتر طنز حوزه هنری

ارسال نظر