کرشنر در "خیابان،برلین" پیکره ها را ترسیم می کند. شاید به این دلیل که ساکنان برلین مثل طاووس در خیابان راه می روند یا شاید کلاه های بلند و سرآذین های پردار آن ها بیانگر این است که می خواهند چند سانت به قامتشان اضافه کنند.
"ارنست لودویگ کرشنر" در سال 1911 به برلین عزیمت کرد. اعضای دیگر، طی سال های بعد به پایتخت آلمان رفتند. بسیاری از بهترین نقاشی های کرشنر، پرتره هایی از زندگی ناخوشایند خیابانی در برلین هستند. در این آثار، گویی از عدسی چشم یک ماهی یا تالار آیینه به زندگی نگاه می کنید. مردان که دقیقا شبیه هم لباس پوشیده اند، به موجودات شبیه سازی شده می مانند و حس تالار آیینه را تشدید می کنند.
"کرشنر" معمولا پسران و دختران را از هم جدا می کند؛ پسران در سمت راست و دختران در سمت چپ.
در "خیابان، برلین"، پالت رنگِ "کرشنر" به کیف آرایش زنانه شباهت دارد: محدود و درخشان. ساختمان ها و پنجره های آبی کمرنگ با خیابان صورتی تند هم مرزند. یک کت ارغوانی با یقه ی خز و یک کت آبی تیره درآنِ واحد متضاد و هماهنگ اند؛ دلیلش هم تا حدودی به این خاطر است که پیکر زنان که آن ها را پوشیده اند، مثل موج های همزمان با آن ها سازگار است.
مردان در پالتوهای آبی تیره و سیاه دور آن ها می چرخند و وانمود می کنند که در حال خریدند. نمای زاویه دار شهر که جمعیت را قاب می گیرد، با شکل های آن ها سازگاراست.
کرشنر در "خیابان،برلین" پیکره ها را ترسیم می کند. شاید به این دلیل که ساکنان برلین مثل طاووس در خیابان راه می روند یا شاید کلاه های بلند و سرآذین های پردار آن ها بیانگر این است که می خواهند چند سانت به قامتشان اضافه کنند.