پوستری فانتزی با الهام از مجسمه ای تاریخی

پوستری فانتزی با الهام از مجسمه ای تاریخی
مجسمه مرمرین «پریکلس» دولتمرد معروف یونانی بهانه ای شد تا محمدعلی سلیمانی طراح پوستر نمایش «پریکلس» از آن برای طراحی پوستر این نمایش الهام بگیرد.
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر :  ۱۰۳۸۰۴

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، آنچه در این پوستر جالب به نظر می رسد ترکیب موفق سردیس مرمرین «پریکلس» با بدن انسان و همچنین با ابزار امروزی است که نمایانگر بخش فانتزی کار است.

این پوستر به خوبی نمایانگر اجرای انسانی یک نمایش با رویکردی تاریخی و فانتزی است که با ابزاری چون میکروفن توانسته به سخنوری و آزادی بیان اشاره کند.

نمایش «پریکلس» به کارگردانی حبیب نریمانی در ساعت 18:30 همه روزه تا 10 اسفند در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه می رود، این نمایش روایتی عجیب و متفاوت از زندگی پریکلس سردار معروف یونانی را به قلم شکسپیر نشان می دهد.

«پریکلس» در آتن متولد شد و از ۴۹۵ تا ۴۲۹ ق.م زیست. او یک سخنور، سیاستمدار و حامی هنر و ژنرال آتنی معروف بود و به گفته مورخان، زمان پریکلس، به عصر طلایی یا عصر پریکلس معروف شد.

در مدت سلطنت پریکلس، هنر، فلسفه، ادبیات و آزادی بیان گسترش یافت. به همین دلیل در زمان او، آتن بزرگترین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، معماران، دانشمندان، شاعران، مجسمه سازان و فیلسوفان را پرورش داد. نمایشنامه نویسان معروف و مشهوری مثل اوریپیدس، سوفوکل، آشیل، آریستوفان در آتن زندگی می کردند و تئاتر مدرن امروزی را به وجود آوردند.

آتن محل زندگی فیلسوفان بزرگی مثل زنو، پروتاگوراس، آناکساگوراس هم بود. آنها صمیمی ترین دوستان پریکلس بودند. هنر در آن زمان از اهمیت زیادی برخوردار بود و به همین دلیل مجسمه سازانی مثل میرون و فیدیاس در آتن، مجسمه های مرمری و سنگی بسیاری ساختند. در عصر پریکلس بنای باشکوه پارتنون هم ساخته شد. مرگ او پایان عصر طلایی آتن بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر